W przypadku opon samochodowych kwintesencją jest pomiędzy innymi stan bieżnika. Od niego to zależy, czy możemy zostać dopuszczeni do jazdy samochodem. Jeżeli bieżnik jest niezwykle starty w zasadzie mówimy, iż pojazd jeździ na „łysych oponach”. Wówczas auto nie powinno wyjeżdżać na drogę, ponieważ stwarza niebezpieczeństwo zarówno dla innych kierowców, jak oraz dla samego siebie. Zatem w przypadku startego bieżnika należy wymienić opony na oryginalne. Co prawda tak nazwany „niedzielny kierowca” nie zna tego problemu, gdyż nieczęsto użytkuje swój pojazd, jakkolwiek są sytuacje, gdzie i on jest zmuszony do zmiany opon.
Bezbłędnie albowiem wiemy, że ogumienie musi być zmieniane chociaż raz do roku – https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/. Ze względu na nawierzchnie oraz temperatury rozróżniamy opony na sezon letni (obejmujący również wiosnę) i zimowy (z jesienią włączywszy). Wtenczas to wypada wymienić opony, ale każda bardziej zorientowana figura będzie wiedzieć, iż nie jest to niezbędność, albowiem jesteśmy w stanie kupić tak oznaczane opony całoroczne.
Możemy jednak posiadać komplet opon letnich oraz zimowych oraz jeśli właściwie eksploatujemy swój pojazd, zamiast co roku kupować oryginalne jesteśmy w stanie je zmieniać, dotąd do póki nie stracą swej przyczepności. Co ważne mamy parę typów bieżnika w zależności od tego po jakiej powierzchni będzie poruszał się pojazd. Może to być bowiem jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtedy opony mają bieżnik gruby, wypukły oraz głęboki. Kiedy tak właściwie podróżujemy po miejskich ulicach i autostradach bardzo dobre są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w wypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najodpowiedniej sprawdza się bieżnik o rowkach przeciętnej głębokości.